Vanliga Frågor 🤔

Här hittar du vår långa lista på vanliga frågor. Hittar du fortfarande inte ett svar på din fråga, kontakta oss!

1. Fotografering

  1. Se till att det är bra ljus – tillräckligt för att se detaljerna på din lurviga (eller icke-lurviga) kompis ansikte, men inte så ljust så ansiktsdetaljerna inte går att se.
  2. Hela ansiktet med i bilden– Se till att hela ansiktet är med i bilden, inklusive båda öronen. Om bara halva ansiktet är med på bilden, kommer bara halva ansiktet vara med på produkten!
  3. Undvik suddiga foton – Ju högre upplösning desto bättre. Kom ihåg att foton kommer krympas ner, så vissa smådetaljer kan komma att inte synas i slutprodukten.

 

Ja, du kan ha flera ansikten på samma par strumpor. Notera att vi tar en avgift på 10 kr för att addera extra bilder.

Ja visst! Vi uppmuntrar våra kunder att vara kreativa. Vi tar emot allt från foton på din mänskliga kompis till din sköldpadda. Se bara till att specificera vad vi ska klippa ut från fotot i ordernoteringen.

Japp det gör vi! Våra duktiga designers klipper och designar din produkt helt för hand. Därför kan du vara säker att du får en unik produkt som är helt skräddarsydd åt dig! Om din kompis eller ditt husdjur har någon accessoar med på bilden, lämna gärna ett meddelande i din beställning om du vill ha bort denna eller inte. 

2. Beställning och betalning

På grund av den anpassning som görs för alla produkter vi producerar på Strumpmaskinen, kan vi inte erbjuda returer.

Läs mer om vår ångerrätt och returpolicy här.

Vi använder Klarna Checkout som betallösning. Klarna gör det möjligt att betala med kort, på faktura eller dela upp betalningen.

Alla frågor om deras betallösning hänvisar vi till Klarna.

Vill du avbryta ditt köp är det viktigt att du gör detta inom 1 timme från att du lagt din order. Våra designers påbörjar behandlingen av din bild oftast inom 2 timmar, därför är det viktigt att du är snabb om du ångrar dig.

Avbryter du ditt köp inom 1 timme får du en hel återbetalning (100% av hela orderbeloppet) . Har vi däremot påbörjat behandlingen av din bild återbetalas endast 50% av hela beloppet.

Maila in till oss på kontakt@strumpmaskinen.se för att avbryta din order.

3. Produktfrågor

Våra strumpor är gjorda av 70% polyester, 25% bomull och 5% spandex. 

Vi har tre storlekar:

  • Small: 35-38
  • Medium: 38-41
  • Large: 41-45

Notera att vi säljer tubsockor, alltså är strumporna lite längre än vanligt. Storlekarna avser inte längd, utan diametern på strumporna.

När ni ska tvätta strumporna rekommenderar vi er att följa dessa instruktioner:

  • Tvätta ut och in på max 30 °C
  • Undvik torktumlare
  • Undvik strykjärn

Nej, det gör de inte.

Ja, genom att välja tillvalet ”Förhandsgranskning” när du skapar strumporna.

Det här tillvalet kostar 50 kr och ger dig möjligheten att se strumporna innan de trycks. 

Förhandsgranskningen levereras direkt till din e-post. Du kan klicka här för att se hur förhandsgranskningen kommer se ut.

OBS: Det är viktigt att du återkopplar till oss och bekräftar att det ser bra ut. Får vi inget svar inom 7 dagar kommer designen skickas vidare till produktionen.

4. Fraktfrågor

Ingenting, vi har ALLTID gratis frakt på hela vårt sortiment!

I dagsläget säljer vi endast inom Sverige men vi kan ordna leveranser till andra länder inom Europa.

Se till att fråga oss innan du lägger en beställning.

Räkna med 10-15 arbetsdagar innan strumporna är framme i brevlådan (det går oftast snabbare). 

Notera att i enstaka fall kan leverans ta upp till 30 dagar, har du inte fått din order 30 dagar efter vi skickat iväg dem, vänligen kontakta oss.

Vi kan tyvärr inte lämna några garantier för att ditt paket ska komma fram innan ett visst datum. Det är upp till dig (kunden) att avgöra om du vill chansa på att paketet kommer fram i tid.

Vänligen notera att vi inte avbryter beställningar baserat på vad som står i ordernoteringarna. Vill du avbryta din order pga osäkert leveransdatum måste du maila oss på kontakt@strumpmaskinen.se. Vill du läsa mer om hur du avbryter din beställning, hoppa upp till sektion 2 på denna sida.

Har ditt paket inte kommit fram? Kontakta oss via e-post och bifoga ditt trackingnummer så kollar vi närmare på ditt ärende.

Ska ditt paket blivit levererat till ett postombud men som har försvunnit? Kontakta oss via e-post med mer information så kollar vi närmare på ditt ärende.

Notera att vi inte kan göra återbetalningar på ordrar som enligt Postnords hemsida har blivit levererade till din adress.